Pastrati Rosia verde!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Wednesday, June 13, 2007

Vama Veche - cu nostalgia stam bine, practica ne omoara

Se dau trei aspecte, ca altfel nu se poate:
1. Te plimbi ca romanul, pe plaja, cu o bere in mana. Nisipul e fierbinte si moale, pe alocuri fara cioburi, miroase a alge si pe alocuri chiar a mare, din cand in cand razbate si o frantura de muzica buna de la barurile de pe plaja. Deci e bine, pe alocuri idilic. In peisajul amortit de caldura pe care-l vezi cu ochii pe jumatate inchisi intervine, ca un tantar la ureche cand tocmai ai atipit, masina Politiei Rurale, patruland dupa hipioti in serie si boeme de lux. Te lasa sa te descurci cu dara de praf care te-a inconjurat mai ceva ca-n videoclipul de la "I can't dance".

2. La tejgheaua barului, nimeni. Ma apropii mai mult si ma trezesc cu un rocker care rasare brusc de sub tejghea, stergandu-se la gura. Plete soioase si un tricou care trecuse prin multe: "Buna ziua! Cu ce va servesc?" (?!?! eu stiu ce sa zic?.. La acelasi bar, cu vreo 3 ani in urma, barmanul imi facea cinste cu tequila si dansam "in timpul serviciului"...)

3.Last, but not least, m-am bucurat sa vad, la magazinul proaspat deschis, costumele de baie ce tronau in vitrina. E adevarat, trebuie sa protejezi vederea copiilor care se mai chiraie pe plaja pana cand tati imbracat in maieu termina cu gratarul.

Nu stiu cat de concludent e de ce m-am hotarat sa nu mai calc prin Vama... Nici mie nu imi e foarte clar de ce, dupa vreo 3 ani de "Salvati Vama Veche", acum imi pare o amintire soioasa... Imi vine brusc imposibil sa mai ignor cladirile noi (by the way, au mai aparut vreo 4 si inca 2 magaoaie cu vreo 2 sau 3 etaje care vor fi gata, probabil, la anul) si faptul ca mai gasesc cu greu 5 metri patrati fara sticle de plastic, sezlonguri si fileu de volei. Gata, cea mai buna prietena s-a transformat in nevasta.

Mi-am dat seama ca trebuie sa fii autist ca sa mai poti veni in Vama in timpul sezonului. Si sa te mai chinui sa nu vezi ca Bucurestiul s-a mutat pe plaja...e mult prea obositor. La urma urmei, orice "trend" se naste, creste si moare. Deocamdata, asta se hraneste cu lacomie la sanul supraponderalului bucurestean.

No comments: