Pastrati Rosia verde!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Wednesday, November 5, 2008

O fi si criza buna la casa omului?

Eram acum cateva zile la Billa. Soarele stralucea, pasarile cantau, se auzea iarba cum creste. La intrare in Billa - poing!... Niste afise mari cu "Sarbatori fericite", clopotei, reni, tot tacamul. Intru si, plimbandu-ma printre rafturi, dau cu ochii de niscaiva beteala atarnata de pereti. Mai incolo, niste globulete zglobii, atarnate in brazi artificiali de Craciun, impodobiti ca la carte. Printre toate astea, oamenii se plimbau imbracati in tricouri sau camasa.

O alta chestie: la Universitate e un magazin in care se vand chestii asortate anotimpului - vara au spice de grau in geam, toamna o dau pe dovleci si borcanele de muraturi de jucarie etc. Ieri dau cu ochii de o armata de mosi craciuni pusi in geam, globulete, fundite, coronite din brad de pus pe pereti... nu ca n-ar fi mers, dar le punea piedica un singur amanunt - copacii aia verzi de pe bulevard si cele 20 de grade de afara, in conditiile in care, peste o luna si jumatate, e Craciunul de-adevaratelea.

Oi fi eu singura paranoica, de mi se pare ceva in neregula cu asta? :) Adica faptul ca in ultimii 50 de ani, din cauza poluarii, temperatura globala a crescut cu un grad, nu mira chiar pe nimeni? Da, stiu, "ce mai e un singur grad in ziua de azi?". Pai mai nimic, in afara de faptul ca vara il simti din plin, spre exemplu, cand, in loc sa fie 39 de grade, sunt 40. Sau ca, in aceeasi perioada in care, cu 15 ani in urma puneam geaca pe mine, acum scriu de la calculatorul asta imbracata in tricou si fusta.

Oare macar criza asta financiara o sa ne oblige, macar un pic asa, de gust, sa consumam mai putin, deci sa si poluam mai putin? Abia acum am simtit pentru prima oara, pe pielea mea, efectele crizei de care vorbeste toata lumea: plecand de la magazin acum cateva zile, mi-am dat seama ca dadusem 100 de ron pe doua sacose cu strictul necesar - paine, sare, varza, viezure, manz. Atunci mi-am dat seama ca-i pe bune:). Ca, daca vrei sa-ti iei aceleasi lucruri ca si pana acum, trebuie sa scoti cam de doua ori mai multi bani din buzunar. Nu ai atatia bani, nu mai cumperi atatea produse, deci nu mai produci atat gunoi. Dar de aici pana la a zice despre criza financiara ca-i o metoda de combatere a poluarii o fi cale lunga? :)

6 comments:

Unknown said...

test

Irina said...

Cu acelaşi zâmbet dulce-amărui: the grass is always green in California. Prin urmare, sania Moşului cred că e... o placă de surf :).

vio said...

curiozitate: fustiţa pe care o purtai când scriai pe postu ăsta, era cea pe care o cunosc eu? aia scurtă scurtă şi cu multe linii?

Alina said...

Aia, aia cu linia trasa la doua degetele de la margine :)

Livia Gyongyosi said...

cum spuneam, o criza e tare buna la casa omului. dar asta numai daca si omul e bun cu ea si o sadeste intr-un ghiveci larg si o stropeste zilnic cu zeama de lamaie. atunci criza prinde si ea drag de casa si se-nveseleste si se-nfoaie ca o varza.

daca nu, nici nu mai are rost sa discutam!

Alina said...

Pai mi-am pus dadaism in paaar, shaidadidadidaaaai,da,da.