Pastrati Rosia verde!

Sustine Rosia Montana in UNESCO World Heritage

Monday, September 3, 2007

Corbu






Corbu nu e doar porecla unui amic de la bloc, ci si numele unei plaje care in curand va deveni Vama Veche - the return. Deocamdata, e un locsor in care inca te poti ascunde de manele, fum de gratar si punkeri pe care lumea nu putea sa-i mai incapa. Iti da la schimb vegetatie salbatica cu fauna aferenta - soparle si serpi -, guvizi care umbla-n gasca prin apa, meduze, crabi si tot felul de vietuitoare care inca se simt ca la ele acasa. Nisip fin si ierburi aspre, tepoase, secetoase, apa prin care ti se vad picioarele si mai ales mancare de peste la discretie, un bors pescaresc demential, totul asezonat cu prezenta lui Vasile, chelnerul vietii mele, care ma intreba "Nu va suparati,asta (furculita) unde se pune, in stanga sau in dreapta?" si care a doua zi umbla mahmur cu un prosop umed pe ceafa, ca avusese "meci in deplasare, nu mai stiu cat s-a terminat" cu o seara in urma.
La Corbu deocamdata e "plaja de stat" la propriu; inca se poate sta si se poate sta bine, asta daca nu cauti "ceva amenajat", ca domnul infasurat calduros in muschi care gesticula agitat pe plaja, proaspat coborat dintr-un Touareg: cum, niciun restaurant, nimic?? Da, din fericire deocamdata nu o sa te impiedici pe acolo de terenuri de volei si sezlonguri din plastic. Zic deocamdata pentru ca urmeaza ca plaja Corbu sa devina un loc pentru touaregi si alte misunatoare, multumita legii care spune ca fiecare turist trebuie sa aiba 8 m de plaja personali si amenajati, sa aiba si mamele unde sa isi aplice o lotiune, iar copiii unde sa umfle un colac si sa arunce un PET pe jos. Drept urmare, "ceva amenajat" o sa gasim curand la Corbu; ce n-o sa mai gasim o sa fie crabii, decat poate pe cei morti, adusi de valuri, meduzele o sa zaca scurt pe o piatra, la soare, aduse de galetusele copiilor insetati de stiintele naturii, guvizii o sa plece la rudele din strainatate iar serpii vor avea un surplus de fier in organism, dupa ce romanii "aici pe veci stapani" ii vor pocni cu ce ranga vor prinde la mana, ca doar nu avem nevoie de taratoare care sa ne sperie familiile.
Cand eram mica, nu-i intelegeam pe oamenii care spuneau ca nu-si mai iau niciodata vreun animal, ca prea au suferit cand le-a murit ultimul; dar brusc, dupa transformarea la fata (vorba numelui unui cimitir din Ploiesti) a Vamii Vechi (ma abtin cu greu sa nu devin patetica insirand intamplarile faine de care am avut parte acolo), imi vine greu sa ma atasez cu totul de plaja Corbu. Presimt ca, atunci cand va da Capitala de ea, vom avea parte de un nou turneu "Vama veche: povestea merge mai departe": locsorul asta nisipos, pustiu si cumva neprimitor de natural se va umple de autobronzant si fite, ca o pustioaica ce s-a pierdut cu firea.



6 comments:

Mihai said...

Ar trebui sa vezi plaja de la Vadu. Corbu e viitoarea Vama. Vadu e viitorul Corbu.

Alina said...

Am fost la Vadu... Recunosc, intentia-mi criminala era de a indruma oamenii spre Corbu, ca sa ramana Vadu cat mai mult in traistuta, la naftalina :)

Unknown said...

buna! Eu am fost anul asta la Corbu, intr-o tabara care s-a numit Black Sea Medical Adventure- am fost numai medicinisti si am stat cu cortul pe o plaja la 5 km de satul corbu. De fapt, "am fost" e mai mult un fel de a spune- tirita, pentru ca habar n-aveam ce e acolo. Astia imi spusesera "hai ba ca e fain". si m-am dus. A fost mai mult decit fain...

Alina said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

www.ssmb.ro/bsma

asta e adresa black sea medical adventure. daca sunteti medicinisti va astept cu placere :P

Uriciosul said...

Voi chiar nu aveti alte subiecte ?
In cazul asta, meritati sa ascultati manele pe plaja in mirosuri de gratare !